Connect with us

Local

Propunere legislativฤƒ: Transformarea facilฤƒ a PFA-urilor รฎn persoane juridice pentru evitarea pierderii istoricului fiscal

Published

on

๐ˆ๐ง๐ข๐ญฬฆ๐ข๐š๐ญ๐ข๐ฏ๐šฬ† ๐š ๐ฉ๐š๐ซ๐ฅ๐š๐ฆ๐ž๐ง๐ญ๐š๐ซ๐ข๐ฅ๐จ๐ซ ๐ฅ๐ข๐›๐ž๐ซ๐š๐ฅ๐ข ๐œ๐šฬ†๐ฅ๐šฬ†๐ซ๐šฬ†๐ฌฬฆ๐ž๐ง๐ข, ๐๐ž๐ฉ๐ฎ๐ญ๐š๐ญ๐ฎ๐ฅ Emil-Florian Dumitru ๐ฌฬฆ๐ข ๐ฌ๐ž๐ง๐š๐ญ๐จ๐ซ๐ฎ๐ฅ Ciprian Pandea โ€“ ๐๐…๐€-๐ฎ๐ซ๐ข๐ฅ๐ž, ๐ˆ๐ˆ-๐ฎ๐ซ๐ข๐ฅ๐ž ๐ฌฬฆ๐ข ๐ˆ๐…-๐ฎ๐ซ๐ข๐ฅ๐ž ๐œ๐š๐ซ๐ž ๐ฏ๐จ๐ซ ๐ฌ๐šฬ† ๐ฌ๐ž ๐๐ž๐ณ๐ฏ๐จ๐ฅ๐ญ๐ž ๐ฌ๐šฬ† ๐ฉ๐จ๐š๐ญ๐šฬ† ๐Ÿ๐ข ๐ญ๐ซ๐š๐ง๐ฌ๐Ÿ๐จ๐ซ๐ฆ๐š๐ญ๐ž ๐ขฬ‚๐ง ๐ฉ๐ž๐ซ๐ฌ๐จ๐š๐ง๐ž ๐ฃ๐ฎ๐ซ๐ข๐๐ข๐œ๐ž, ๐œ๐ฎ๐ฆ ๐š๐ซ ๐Ÿ๐ข ๐’๐‘๐‹-๐ฎ๐ซ๐ข๐ฅ๐ž, ๐Ÿ๐šฬ†๐ซ๐šฬ† ๐š ๐Ÿ๐ข ๐๐ž๐ฌ๐Ÿ๐ข๐ข๐ง๐ญฬฆ๐š๐ญ๐ž, ๐š๐๐ข๐œ๐šฬ† ๐Ÿ๐šฬ†๐ซ๐šฬ† ๐š-๐ฌฬฆ๐ข ๐ฉ๐ข๐ž๐ซ๐๐ž ๐ข๐ฌ๐ญ๐จ๐ซ๐ข๐œ๐ฎ๐ฅ, ๐š๐ฌฬฆ๐š ๐œ๐ฎ๐ฆ ๐ฌ๐ž ๐ขฬ‚๐ง๐ญ๐šฬ‚๐ฆ๐ฉ๐ฅ๐šฬ† ๐ขฬ‚๐ง ๐š๐œ๐ž๐ฌ๐ญ ๐ฆ๐จ๐ฆ๐ž๐ง๐ญ.
รŽn conformitate cu legislaศ›ia actualฤƒ, OUG nr. 44/2008 care reglementeazฤƒ desfฤƒศ™urarea activitฤƒศ›ilor economice de cฤƒtre persoanele fizice autorizate (PFA), รฎntreprinderile individuale (II) ศ™i รฎntreprinderile familiale (IF), nu existฤƒ prevederi care sฤƒ permitฤƒ transformarea acestor persoane fizice รฎnregistrate fiscal รฎn persoane juridice. Cu toate acestea, aceste entitฤƒศ›i funcศ›ioneazฤƒ pe baza unor reguli fiscale similare, fiind รฎnregistrate la Registrul Comerศ›ului, avรขnd cod unic de รฎnregistrare ศ™i, รฎn unele cazuri, fiind รฎnregistrate รฎn scopuri de TVA.
Multe PFA-uri, II-uri ศ™i IF-uri au ajuns la un nivel de dezvoltare, mฤƒsurat prin cifra de afaceri, care impune necesitatea trecerii de la contabilitate รฎn partidฤƒ simplฤƒ la contabilitate รฎn partidฤƒ dublฤƒ ศ™i diversificarea codurilor CAEN. รŽntrucรขt legislaศ›ia actualฤƒ impune restricศ›ii asupra acestor forme de organizare, fฤƒrฤƒ a oferi posibilitatea de transformare, singura soluศ›ie rฤƒmasฤƒ este desfiinศ›area acestora. Aceasta conduce la pierderea รฎntregului istoric fiscal, bancar ศ™i a relaศ›iilor comerciale construite de-a lungul timpului.
O soluศ›ie legislativฤƒ care sฤƒ ofere un cadru juridic pentru transformarea acestor entitฤƒศ›i รฎn persoane juridice, precum societฤƒศ›ile cu rฤƒspundere limitatฤƒ (SRL), ar reduce sarcina administrativฤƒ a statului ศ™i ar facilita accesul la procedurile prevฤƒzute de legislaศ›ie pentru persoanele fizice ศ™i juridice. Aceasta ar contribui, de asemenea, la efortul de debirocratizare ศ™i simplificare a proceselor administrative.
Un alt beneficiu major al acestei modificฤƒri legislative ar fi faptul cฤƒ persoanele care au accesat fonduri nerambursabile pentru proiectele lor ศ™i aleg sฤƒ se transforme din PFA/II/IF รฎn SRL nu vor mai fi obligate sฤƒ returneze รฎntreaga sumฤƒ primitฤƒ, plus penalitฤƒศ›ile aferente, รฎn cazul รฎn care alegeau sฤƒ desfiinศ›eze entitatea รฎn perioada de monitorizare a proiectului. Prin transformarea รฎn persoane juridice, acestea pot menศ›ine viabilitatea economicฤƒ a companiilor lor, asigurรขndu-se cฤƒ obiectivele proiectelor finanศ›ate sunt รฎndeplinite รฎn mod eficient.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai vizualizate

Copyright ยฉ 2022 InCalarasi.Ro